Noriu būti savimi (4-8 kl.)

Originalus pavadinimas

Trumpametražių dokumentinių filmų programa

Šalis

Nyderlandai

Metai
2015 m.
Žanras
Dokumentika
Trukmė
51

Filmų programa sudaryta iš trijų Nyderlandų kino režisierių trumpametražių dokumentinių filmų: „Džiovanis ir vandens baletas“, „Keitė ir riedlentė“ ir „Ninok“. Filmų veikėjai – panašaus amžiaus vaikai, gyvenantys toje pačioje šalyje, Nyderlanduose, ir turintys mėgstamų laisvalaikio užsiėmimų.  Tačiau dar svarbiau yra tai, kad visus juos vienija noras būti savimi ir drąsa klausytis savo širdies, net jei dėl to reikia „plaukti prieš srovę“.

Programos trukmė - 51 min., filmai įgarsinti lietuviškai.

Rekomenduojama 4-8 klasėms

 

Džiovanis ir vandens baletas

Giovanni en het waterballter

Dešimtmetis Džiovanis yra vienintelis berniukas maudymosi kostiumėlių, nosies spaustukų, blizgaus makiažo ir klegančių mergaičių pasaulyje. Pastaruosius ketverius metus jis svajoja tapti pirmuoju berniuku, besivaržančiu olandų sinchroninio plaukimo čempionate. Jam liko tik vienas egzaminas, ar jam pavyks?

Režisierė: Astrid Bussink

Nyderlandai, 2014, 17 min.

 

Keitė ir riedlentė

Skatekeet

Keitė – dešimties metų mergaitė. Ji riedlente rieda taip puikiai, kad atkreipia ir berniukų dėmesį – juk mergaitės paprastai tuo neužsiima. Keitės kelyje – įvairiausios nuomonės apie ją, tačiau riedlentės dėl jų ji nemes.

Režisierius: Edward Cook

Nyderlandai, 2015, 15 min.

 

Ninok

Ninnoc

Ninok jos vardu pavadintame filme kalba apie norą būti savimi, teisę skleistis žmogaus prigimčiai, kitoniškumui ne tik laisvalaikiu, bet ir pamokose ar per pertraukas – tiesiog įvairiomis kasdienybės akimirkomis. Mergaitė svarsto: „Jei visi būtų panašūs ir niekas neišsiskirtų..., visi pasaulyje supanašėtų ir pasaulis atrodytų labai bauginantis.“

Režisierius: Niki Padidar

Nyderlandai, 2015, 19 min.

 

Pokalbių temos po filmų: gebėjimas suprasti ir priimti kitą, atvirumas kitoniškumui, asmenybių skirtumai (pomėgiai, elgesys, charakteris), patyčios, emocinis intelektas, jausmų perteikimas kino kalba.

Ugdymo sritys: pradinis ugdymas, dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, pilietinis ugdymas, klasės valandėlė, gimtoji kalba, informacinės technologijos.